Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9006251 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006251 SASIC

9006251 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9006251

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 295
dla numeru OE Part/oe 6Q0423803P
nr EAN 3660872347275

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006251 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 295mm) pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW FOX 1.0-2.0 05.97-
numery OEM:
SEAT      6Q0423803B
SEAT      6Q0423803E
SEAT      6Q0423803P
SEAT      6Q0423804B
SEAT      6Q0423804E
SEAT      6Q0423804P
SEAT      6X0422804
SKODA      6Q0423803B
SKODA      6Q0423803E
SKODA      6Q0423803P
SKODA      6Q0423804B
SKODA      6Q0423804E
SKODA      6Q0423804P
SKODA      6Q0423821B
SKODA      6X0422804
VOLKSWAGEN      6Q0423803B
VOLKSWAGEN      6Q0423803E
VOLKSWAGEN      6Q0423803P
VOLKSWAGEN      6Q0423804B
VOLKSWAGEN      6Q0423804E
VOLKSWAGEN      6Q0423804P
VOLKSWAGEN      6Q0423821B
VOLKSWAGEN      6X0422804

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006251 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.