Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9006872 sasic

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006872 SASIC

9006872 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9006872

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rozmiar gwintu 1 M14x1,5
Długość [mm] 318
dla numeru OE Part/oe 6K0422821E
nr EAN 3660872347480

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006872 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 318mm) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, POLO, POLO III CLASSIC 1.0-2.0 05.91-01.04
numery OEM:
SEAT      6K0422803E
SEAT      6K0422804E
SEAT      6K0422807E
SEAT      6K0422807F
SEAT      6K0422810E
SEAT      6K0422821E
VOLKSWAGEN      6K0422803E
VOLKSWAGEN      6K0422804E
VOLKSWAGEN      6K0422807E
VOLKSWAGEN      6K0422807F
VOLKSWAGEN      6K0422810E
VOLKSWAGEN      6K0422821E

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006872 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.