Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 19836 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19836 SIDEM

19836 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

19836

producent:

SIDEM

Strona zabudowy z prawej
Zbieżność stożka 1/10
Długość [mm] 128
Wymiar gwintu FM12X1,5R
Wymiar stożka [mm] 12
parzyste numery artykułów 19835
nr EAN 5413978106776

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19836 SIDEM

numery OEM:
ALFA ROMEO      767 87 17
ALFA ROMEO      994 74 38
ALFA ROMEO      995 06 72
FIAT      754 55 83
FIAT      759 12 15
FIAT      994 74 38
FIAT      995 06 72
LANCIA      608 09 613
LANCIA      754 55 83
LANCIA      759 12 15
LANCIA      994 74 38
LANCIA      995 06 72

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19836 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19836 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.