Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 21219 sidem

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 21219 SIDEM

21219 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SIDEM
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
4 szt. wysyłka Czwartek
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

21219

producent:

SIDEM

Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu MM16X1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM14X1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 185
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978168996

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 21219 SIDEM

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 21219 ma zastosowanie do modeli samochodów

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 21219 producenta SIDEM

MINI

32106777522, 32116754563, 32116754564, 32116761557, 32116761558, 32116777521, 32116780785, 32116780786, Partof

numery OEM:
MINI      32 10 6 777 522*
MINI      32 11 6 754 563*
MINI      32 11 6 754 564*
MINI      32 11 6 761 557*
MINI      32 11 6 761 558*
MINI      32 11 6 777 521*
MINI      32 11 6 780 785*
MINI      32 11 6 780 786*
MINI      Part of

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 21219 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 21219 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.