Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 45939 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45939 SIDEM

45939 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
139.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

45939

producent:

SIDEM

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 194
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 13,7
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,25R
parzyste numery artykułów 45938
nr EAN 5413978254415

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45939 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45939 ma zastosowanie do modeli samochodów

LEXUS

IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45939 producenta SIDEM

LEXUS

4546009180, 4546049055

numery OEM:
TOYOTA      45460 09180
TOYOTA      45460 49055
LEXUS      45460 09180
LEXUS      45460 49055

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45939 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45939 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.