Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 53110 sidem

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 53110 SIDEM

53110 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SIDEM
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

53110

producent:

SIDEM

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Wymiar gwintu MM16X1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM14X1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 306
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978201778

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 53110 SIDEM

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 53110 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 53110 producenta SIDEM

FIAT

Partof

PEUGEOT

3812F0

CITROËN

3812F0

TOYOTA

Partof, SU001A2961

numery OEM:
CITROËN      3812 F0
FIAT      Part of
PEUGEOT      3812 F0
TOYOTA      Part of
TOYOTA      SU001 A2961*

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 53110 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 53110 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.