Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 81237 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81237 SIDEM

81237 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
72.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

81237

producent:

SIDEM

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 233
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 13,4
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,25R
parzyste numery artykułów 81236
nr EAN 5413978231959

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81237 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81237 ma zastosowanie do modeli samochodów

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81237 producenta SIDEM

KIA

568202S050, 568202T100, 568202T500, 568203Q500, 568203S500

HYUNDAI

568202S050, 568202T100, 568202T500, 568203S500, 568203V100, 568203Z290

numery OEM:
HYUNDAI      56820 2S050
HYUNDAI      56820 2T100
HYUNDAI      56820 2T500
HYUNDAI      56820 3S500
HYUNDAI      56820 3V100
HYUNDAI      56820 3Z290
KIA      56820 2S050
KIA      56820 2T100
KIA      56820 2T500
KIA      56820 3Q500
KIA      56820 3S500

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81237 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81237 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.