Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Opel GT kabriolet (M07) 2.0 (G67) (2007.06-2011.12) 264km » CA5PK1212 snr
wybrany samochód: 
Opel Gt Kabriolet (m07) 2.0 (g67) (2007.06-2011.12) 264km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1212 SNR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CA5PK1212

producent:

SNR

Status produktu: Normalny
Ilość żeber5
Masa [g]98
Długość [mm]1212
nr EAN3413521205637

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1212 SNR

Pasek wielorowkowy (5PK1212) pasuje do: CHRYSLER GRAND VOYAGER III, VOYAGER III, HYUNDAI ACCENT IV, I20 ACTIVE, I30, KIA CEED, PICANTO II, PRO CEED, RIO III, OPEL ASTRA G 1.0-2.5D 10.82-
numery OEM:
CHRYSLER      4723288
OPEL      1340054
OPEL      1340635
OPEL      1340658
OPEL      6340626
OPEL      6340657
OPEL      9117585
TOYOTA      90916-02203
TOYOTA      99365-21210
TOYOTA      99365-31210
TOYOTA      99365-51210
VAUXHALL      9117585
VAUXHALL      9117586
VAUXHALL      9194660
VAUXHALL      9194661
VAUXHALL      93169491
VAUXHALL      93181316
VAUXHALL      93181317
VAUXHALL      93182266
HYUNDAI      25212-03200
KIA      25212-03200

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1212 SNR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.