Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 3583 R sofima

Filtr oleju S 3583 R SOFIMA

S 3583 R Filtr oleju SOFIMA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 3583 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 88
Wymiar gwintu M 20 X 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 80
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 64
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 57
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097050935

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 3583 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: HYUNDAI I30, I40 I, I40 I CW, IX20, IX35, SANTA FE IV, SANTA FÉ III, TUCSON, VELOSTER, KIA CARENS IV, CEED, CEED, PRO CEED, RIO III, SORENTO II, SORENTO III 1.4-3.0 04.87-
numery OEM:
HYUNDAI      26300-35530
HYUNDAI      26300-35531
KIA      26300-35530
KIA      26300-35531
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 3583 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 3583 R SOFIMA:

Krzysztof, Laski k/Warszawy
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
jan, Ząbki
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA