Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 8600 R sofima

Filtr oleju S 8600 R SOFIMA

S 8600 R Filtr oleju SOFIMA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 8600 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 211,5
Wymiar gwintu 1-12 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 91
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 93
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097040103

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 8600 R SOFIMA

filtr oleju BOVA,DAF,IVECO,NEOPLAN,RENAULT
numery OEM:
BMW      17221331206.2
DAF      0114786
DAF      114786
DAF      671490
FIAT      61671600
FIAT      61673585
FIAT      673588
FORD      5010664
FORD      6106841
IVECO      1160025
IVECO      1173430
IVECO      1901919
IVECO      61671160
MERCEDES-BENZ      0011849601
RENAULT      000504020
RENAULT      014564103
RENAULT      024164103
RENAULT      024564057
RENAULT      024564103
RENAULT      14564103
RENAULT      24560060
RENAULT      24564058
RENAULT      24564060
RENAULT      4205627
RENAULT      5000504020
RENAULT      5000670670
RENAULT      5000786107
RENAULT      5000790787
RENAULT      5000790788
RENAULT      5000790822
RENAULT      5000790823
RENAULT      6005025477
VOLVO      383123-6
VOLVO      3831236
VOLVO      6211489
VOLVO      6211489-7
VAG      2VC115561
VAG      TAC115561
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 8600 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 8600 R SOFIMA:

jan, Ząbki
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA