Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 4.13-CSC statim

Wysprzęglik centralny sprzęgła 4.13-CSC STATIM

4.13-CSC Wysprzęglik centralny sprzęgła STATIM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4.13-CSC

producent:

STATIM

Liczba otworów do mocowania 3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 4.13-CSC STATIM

numery OEM:
NISSAN      30570-00QAA
NISSAN      82001-24021
OPEL      4 402 133
OPEL      4 409 897
OPEL      4 502 299
OPEL      9 110 133
OPEL      9 162 581
OPEL      93 160 102
RENAULT      7700 110 348
RENAULT      7700 111 632
RENAULT      8200 124 021
RENAULT      8200 283 479
RENAULT      8200 609 202
RENAULT      8200 846 748

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 4.13-CSC STATIM w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.