Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » CSC016 quinton

Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC016 QUINTON

CSC016 Wysprzęglik centralny, sprzęgło QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CSC016

producent:

QUINTON

otwór o śr [mm]:27
Ilość otworów:3
chydrauliczny wyprzegnik kompl. powinien byc wymieniony
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC016 QUINTON

numery OEM:
NISSAN      30570-00Q0D
NISSAN      30570-00Q0E
NISSAN      30570-00QAA
NISSAN      30570-00QAC
NISSAN      3057000Q0D
NISSAN      3057000Q0E
NISSAN      3057000QAA
NISSAN      3057000QAC
NISSAN      82001-24021
NISSAN      8200124021
OPEL      4402133
OPEL      4409897
RENAULT      77 00 110 348
RENAULT      77 00 111 632
RENAULT      7700110348
RENAULT      7700111632
RENAULT      82 00 124 021
RENAULT      8200124021
VAUXHALL      9110133
VAUXHALL      9162581
VAUXHALL      93160102

Zastosowanie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC016 QUINTON w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.