Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 207 122 topran

Wysprzęglik centralny sprzęgła 207 122 TOPRAN

207 122 Wysprzęglik centralny sprzęgła TOPRAN
topran 207 122
Wysprzęglik centralny sprzęgła 207 122
207 122
topran 207 122 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

207 122

producent:

TOPRAN

Tryb pracy hydrauliczny
Liczba otworów do mocowania 3
otwór Ø [mm] 27

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 207 122 TOPRAN

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, MOVANO B, VIVARO A, VIVARO B, RENAULT ESPACE III, ESPACE IV, LAGUNA I, LAGUNA II 1.6D-3.0D 03.96-
numery OEM:
NISSAN      3057 000 Q0D
NISSAN      3057 000 Q0E
NISSAN      3057 000 Q0L
NISSAN      3057 000 QAA
NISSAN      3057 000 QAC
OPEL      44 02 133
OPEL      44 09 897
OPEL      44 13 842
OPEL      45 02 299
RENAULT      7700 110 348
RENAULT      8200 124 021
RENAULT      8200 283 479
RENAULT      8200 609 202
RENAULT      8200 654 810
RENAULT      8200 846 748
VAUXHALL      09110133
VAUXHALL      09162581
VAUXHALL      93160102
VAUXHALL      93161282

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 207 122 TOPRAN w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.