Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 143605 nk

Wysprzęglik centralny sprzęgła 143605 NK

143605 Wysprzęglik centralny sprzęgła NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

143605

producent:

NK

otwór Ø [mm] 27
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 5703858785253

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 143605 NK

numery OEM:
NISSAN      30570 00Q0D
NISSAN      30570 00Q0E
NISSAN      30570 00Q0L
NISSAN      30570 00QAA
NISSAN      30570 00QAC
OPEL      4402133
OPEL      4409897
OPEL      4413842
OPEL      4417576
OPEL      4432436
OPEL      4435223
OPEL      4502299
OPEL      9110133
OPEL      9162581
OPEL      93160102
OPEL      93161282
OPEL      93161984
OPEL      93190872
OPEL      93198504
RENAULT      7700 110 348
RENAULT      7700 111 632
RENAULT      8200 124 021
RENAULT      8200 283 479
RENAULT      8200 609 202
RENAULT      8200 654 810
RENAULT      8200 846 748
VAUXHALL      9110133
VAUXHALL      9162581
VAUXHALL      93160102
VAUXHALL      93161282
VAUXHALL      93161984
VAUXHALL      93190872
VAUXHALL      93198504

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 143605 NK w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.