Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ146 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ146 TRW

PJQ146 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
 

    Ocena:
numer części:

PJQ146

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 26
nr EAN 3322937968053

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ146 TRW

WYSPRZĘGLIK CENTR LUCAS PJQ146 RENAULT LAGUNA III 2.0DCI 173KM 08-, MASTER IV 2.3DCI 125KM 10-
numery OEM:
NISSAN      30570-00Q0C
NISSAN      30570-00Q0D
NISSAN      30570-00Q0E
NISSAN      30570-00Q0F
NISSAN      30570-00Q0J
NISSAN      30570-00Q0K
NISSAN      30570-00Q0L
NISSAN      30570-00Q1C
NISSAN      30570-00Q1D
NISSAN      30570-00QAA
NISSAN      30570-00QAB
NISSAN      30570-00QAC
NISSAN      30570-00QAD
OPEL      44 15 505
OPEL      44 16 385
OPEL      44 32 435
OPEL      4432835
OPEL      4435231
OPEL      93161983
OPEL      93181379
OPEL      93187200
OPEL      931875200
OPEL      93196118
OPEL      93813379
RENAULT      82 00 157 765
RENAULT      82 00 420 721
RENAULT      82 00 629 060
RENAULT      82 00 654 808
RENAULT      82 00 785 483
RENAULT      82 00 846 744
RENAULT      82 00 902 784
VAUXHALL      44 15 505
VAUXHALL      44 16 385
VAUXHALL      44 32 435
VAUXHALL      93161983
VAUXHALL      93181379
VAUXHALL      93187200
VAUXHALL      931875200
VAUXHALL      93196118
VAUXHALL      93813379

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ146 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ146zobacz instrukcję montażu PJQ146

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.