Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 8200902784 renault

wysprzęglik centralny renault opel 8200902784 RENAULT

8200902784 wysprzęglik centralny renault opel RENAULT
256.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

8200902784

producent:

RENAULT

Indeks: REN 8200902784
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Operator centralny, sprzęgło
Nazwa: WYSPRZĘGLIK CENTRALNY RENAULT OPEL
Opis: sil.FQ9 Laguna II+III, Trafic, Movano (na dwie śruby)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8200157765
Numer dostawcy: 8200902784
Parametry:Liczba otworów do mocowania : 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie wysprzęglik centralny renault opel 8200902784 RENAULT

WYSPRZĘGLIK RENAULT 1,9DCI
numery OEM:
RENAULT      8200 157 765
RENAULT      8200 420 721
RENAULT      8200 629 060
RENAULT      8200 654 808
RENAULT      8200 680 860
RENAULT      8200 785 483
RENAULT      8200 846 744
RENAULT      8200 902 784

Zastosowanie wysprzęglik centralny renault opel 8200902784 RENAULT w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.