Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ114 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ114 TRW

PJQ114 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ114

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FAG
Średnica [mm] 27
nr EAN 3322937394937

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ114 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne OPEL MOVANO, VIVARO A; RENAULT AVANTIME, ESPACE III, ESPACE IV, LAGUNA I, LAGUNA II, MASTER II, MODUS, SAFRANE II, TRAFIC II, VEL SATIS 1.5D-3.0D 03.96-
numery OEM:
OPEL      44 02 133
OPEL      44 09 897
OPEL      44 32 436
OPEL      44 35 223
OPEL      45 02 299
OPEL      9110133
OPEL      9162581
OPEL      93160102
OPEL      93161984
OPEL      93198504
RENAULT      77 00 110 348
RENAULT      77 00 111 632
RENAULT      82 00 124 021
RENAULT      82 00 283 479
RENAULT      82 00 609 202
RENAULT      82 00 654 810
RENAULT      82 00 846 748
VAUXHALL      44 02 133
VAUXHALL      44 09 897
VAUXHALL      44 32 436
VAUXHALL      44 35 223
VAUXHALL      45 02 299
VAUXHALL      9110133
VAUXHALL      9162581
VAUXHALL      93160102
VAUXHALL      93161984
VAUXHALL      93198504

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ114 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ114zobacz instrukcję montażu PJQ114

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.