Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3010 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3010 LPR

3010 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3010
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3010
3010
lpr 3010 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3010, M30018

numer części:

3010

producent:

LPR

System hamulcowy FTE
Materiał Tworzywo sztuczne
Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 27
nr EAN 8032928084482

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3010 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, VIVARO A, RENAULT AVANTIME, CLIO II, ESPACE III, ESPACE IV, LAGUNA I, LAGUNA II 1.5D-3.0D 07.80-
numery OEM:
NISSAN      3057000Q0A
NISSAN      3057000Q0B
NISSAN      3057000Q0D
NISSAN      3057000Q0E
NISSAN      3057000Q0L
NISSAN      3057000Q0M
NISSAN      3057000Q1A
NISSAN      3057000Q1B
NISSAN      3057000QAA
NISSAN      3057000QAC
NISSAN      30570AAQ0D
OPEL      4402133
OPEL      4409897
OPEL      4413842
OPEL      4432436
OPEL      4435223
OPEL      4502299
OPEL      93161282
OPEL      93161984
OPEL      93198504
RENAULT      7700110348
RENAULT      7700111632
RENAULT      8200124021
RENAULT      8200283479
RENAULT      8200609202
RENAULT      8200654810
RENAULT      8200846748
VAUXHALL      4413842
VAUXHALL      9110133
VAUXHALL      9162581
VAUXHALL      93160102
VAUXHALL      93161282
VAUXHALL      93190872

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3010 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.