Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 10 90 8478 swag autoteile gmbh

Osłona, wał napędowy 10 90 8478 SWAG Autoteile GmbH

10 90 8478 Osłona, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

10 90 8478

Długość [mm] 98,5
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 0,15
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 65,5
nr EAN 4044688084781

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 10 90 8478 SWAG Autoteile GmbH

Osłona przegubu tył/wewnątrz (fi: 22,5/65,5) (dł.98,5) pasuje do: MERCEDES 123 T-MODEL (S123), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), C (W202) 2.0-6.8 08.72-05.00
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      124 350 01 37
MERCEDES-BENZ      124 350 02 37
MERCEDES-BENZ      124 357 01 91
MERCEDES-BENZ      124 357 02 91
MERCEDES-BENZ      A124 350 01 37
MERCEDES-BENZ      A124 350 02 37
MERCEDES-BENZ      A124 357 01 91
MERCEDES-BENZ      A124 357 02 91

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 10 90 8478 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.