Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 10 90 9671 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 10 90 9671 SWAG Autoteile GmbH

10 90 9671 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

10 90 9671

Temperatura otwarcia [°c] 87
Ciężar [kg] 0,105
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688096715

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 10 90 9671 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 T-MODEL (S123), 123 (W123), 124 (A124), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), /8 (W114) 1.8-6.8 08.59-10.01
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      001 203 91 75
MERCEDES-BENZ      002 203 35 75
MERCEDES-BENZ      002 203 37 75
MERCEDES-BENZ      002 203 72 75
MERCEDES-BENZ      002 203 76 75
MERCEDES-BENZ      002 203 78 75
MERCEDES-BENZ      002 203 81 75
MERCEDES-BENZ      110 200 05 15
MERCEDES-BENZ      110 200 06 15
MERCEDES-BENZ      110 200 09 15
MERCEDES-BENZ      22033875
MERCEDES-BENZ      A001 203 91 75
MERCEDES-BENZ      A002 203 35 75
MERCEDES-BENZ      A002 203 37 75
MERCEDES-BENZ      A002 203 72 75
MERCEDES-BENZ      A002 203 76 75
MERCEDES-BENZ      A002 203 78 75
MERCEDES-BENZ      A002 203 81 75
MERCEDES-BENZ      A110 200 05 15
MERCEDES-BENZ      A110 200 06 15
MERCEDES-BENZ      A110 200 09 15
MERCEDES-BENZ      A22033875

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 10 90 9671 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.