Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 10 92 4828 swag autoteile gmbh

Zestaw osłon, wał napędowy 10 92 4828 SWAG Autoteile GmbH

10 92 4828 Zestaw osłon, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

10 92 4828

Długość [mm] 98
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 0,500
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 23
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 56
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688642844

skład zestawu:
10 90 1841 Nakrętka, zwrotnica osi
10 90 2356 Osłona, łożysko zamknięte
10 90 2592 Śruba, kołnierz wału Cardano
10 90 2595 Pierścień osadczy sprężynujący
10 92 2607 Osłona, wał napędowy
99 83 0001 Smar molibdenowy
99 93 8759 Opaska zaciskowa
99 94 5640 Opaska zaciskowa
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 10 92 4828 SWAG Autoteile GmbH

OSŁONA PRZEG 10924828
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      210 350 01 37
MERCEDES-BENZ      210 350 06 37
MERCEDES-BENZ      A210 350 01 37
MERCEDES-BENZ      A210 350 06 37
zamienniki:
755105
brak
RUVILLE/FAG
35728
brak
ORIGINAL IMPERIUM
14063 01
brak
LEMFÖRDER
V30-1518
brak
VAICO
V30-1523
brak
VAICO
MK-810730
brak
OPTIMAL
K13390
brak
GENERAL RICAMBI

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 10 92 4828 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 10 92 4828

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.