Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 10 93 8252 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 10 93 8252 SWAG Autoteile GmbH

10 93 8252 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

7PK2413, 7PK2414, 7PK2415, 7PK2416, 7PK2417, 7PK2418, 7PK2419, 7PK2420, 7PK2421, 7PK2422, 7PK2423

numer części:

10 93 8252

Długość [mm] 2418
Ciężar [kg] 0,288
Ilość żeber 7
nr EAN 4044688382528

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 10 93 8252 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 993 67 96
MERCEDES-BENZ      013 997 74 92
MERCEDES-BENZ      019 997 74 92
MERCEDES-BENZ      A000 993 67 96
MERCEDES-BENZ      A013 997 74 92
MERCEDES-BENZ      A019 997 74 92

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 10 93 8252 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.