Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 20 92 8835 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 20 92 8835 SWAG Autoteile GmbH

20 92 8835 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK903, 5PK904, 5PK905, 5PK906, 5PK907, 5PK908, 5PK909

numer części:

20 92 8835

Długość [mm] 906
Ciężar [kg] 0,077
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688557094

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 20 92 8835 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
BMW      11 28 1 437 873
BMW      11 28 1 469 262
BMW      11 28 1 470 024
BMW      11 28 1 703 944
BMW      11 28 1 738 988
MITSUBISHI      MN183019
MITSUBISHI      MN195737
RENAULT      77 00 860 833
RENAULT      77 00 867 939
RENAULT      77 01 068 448
TOYOTA      99365-90910
KIA      57170-39000

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 20 92 8835 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.