Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 20 93 1785 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 20 93 1785 SWAG Autoteile GmbH

20 93 1785 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

20 93 1785

Długość [mm] 241
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M18 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,570
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688649850

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 20 93 1785 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 241mm) pasuje do: BMW X3 (E83), X5 (E53), X5 (E70), X6 (E71, E72) 2.0-4.8 10.03-07.14
numery OEM:
BMW      32 10 6 780 985
BMW      32 10 6 780 985 SK
BMW      32 10 6 793 496
BMW      32 10 6 793 496 SK
BMW      32 10 6 793 498
BMW      32 21 6 773 741
BMW      32 21 6 773 741 SK

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 20 93 1785 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 20 93 1785 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.