Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 20 94 3648 swag autoteile gmbh

Osłona, wał napędowy 20 94 3648 SWAG Autoteile GmbH

20 94 3648 Osłona, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

20 94 3648

Długość [mm] 69
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony koła
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 57
nr EAN 4044688436481

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 20 94 3648 SWAG Autoteile GmbH

Osłona przegubu tył/zewnątrz (fi: 25/57) (dł.69) pasuje do: BMW 5 (E39), 7 (E38), X5 (E53) 2.5D-4.8 03.94-10.06
numery OEM:
BMW      33 21 1 229 213
BMW      33 21 1 229 213 SK1

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 20 94 3648 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.