Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 30 91 7976 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 30 91 7976 SWAG Autoteile GmbH

30 91 7976 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
30.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

30 91 7976

Temperatura otwarcia [°c] 87
Ciężar [kg] 0,05
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
dla numeru OE 068 121 113 H S2
nr EAN 4044688637826

skład zestawu:
32 91 7888 Termostat układu chłodzenia
32 91 7966 Uszczelka, termostat
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 30 91 7976 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (87°C) pasuje do: AUDI 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B3, A6 C4, CABRIOLET B3; SEAT ALHAMBRA, AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, CORDOBA VARIO/KOMBI, IBIZA II 1.4D-2.8 08.80-12.10
numery OEM:
AUDI      068 121 113 H
AUDI      068 121 113 H S2
SEAT      068 121 113 H
SEAT      068 121 113 H S2
SKODA      068 121 113 H
SKODA      068 121 113 H S2
VOLKSWAGEN      068 121 113 H
VOLKSWAGEN      068 121 113 H S2

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 30 91 7976 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.