Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH313K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH313K QUINTON

QTH313K Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH313K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:87
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:54
Wysokość [mm]:31
średnica 2 [mm]:35

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH313K QUINTON

numery OEM:
AUDI      032 121 113
AUDI      056 121 113D
AUDI      056 121 130
AUDI      068 121 113H
FORD      ERT143
SEAT      056 121 113D
SEAT      068 121 113H
SEAT      SE 021 032 221B
SKODA      068 121 113H
VOLKSWAGEN      032 121 113
VOLKSWAGEN      056 121 113D
VOLKSWAGEN      056 121 130
VOLKSWAGEN      068 121 113H
VOLKSWAGEN      Daten von QH kopiert
VAG      032 121 113
VAG      056 121 113D
VAG      056 121 130
VAG      068 121 113H
VAG      SE 021 032 221B

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH313K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.