Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 30 92 8864 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8864 SWAG Autoteile GmbH

30 92 8864 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1217, 5PK1218, 5PK1219, 5PK1220, 5PK1221, 5PK1222, 5PK1223

numer części:

30 92 8864

Długość [mm] 1220
Ciężar [kg] 0,104
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688557247

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8864 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
CITROËN      5750.FQ
CITROËN      5750.FR
CITROËN      5750.VK
SEAT      028 903 137 AP
SEAT      047 903 137 R
SEAT      28 903 137 AP
SEAT      47 903 137 R
SKODA      028 903 137 AP
SKODA      28 903 137 AP
VOLKSWAGEN      028 903 137 AL
VOLKSWAGEN      028 903 137 AP
VOLKSWAGEN      28 903 137 AL
VOLKSWAGEN      28 903 137 AP
VOLKSWAGEN      47903137R

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8864 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.