Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 30 92 8919 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8919 SWAG Autoteile GmbH

30 92 8919 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1072, 6PK1073, 6PK1074, 6PK1075, 6PK1076, 6PK1077, 6PK1078

numer części:

30 92 8919

Długość [mm] 1075
Ciężar [kg] 0,110
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688557551

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8919 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
CITROËN      5750.A2
CITROËN      5750.J3
CITROËN      5750.TH
CITROËN      98 054 636 80
FIAT      9615208480
LANCIA      9615208480
OPEL      98 054 636 80
PEUGEOT      5750.A2
PEUGEOT      5750.TH
PEUGEOT      98 054 636 80
VAUXHALL      98 054 636 80

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8919 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.