Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 30 92 9022 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 9022 SWAG Autoteile GmbH

30 92 9022 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK2398, 6PK2399, 6PK2400, 6PK2401, 6PK2402, 6PK2403, 6PK2404, 6PK2405, 6PK2406, 6PK2407, 6PK2408

numer części:

30 92 9022

Długość [mm] 2403
Ciężar [kg] 0,245
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688558176

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 9022 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      059 903 137 H
AUDI      06E 903 137 AC
AUDI      06E 903 137 E
AUDI      06E 903 137 K
AUDI      59 903 137 H
AUDI      6E 903 137 AC
AUDI      6E 903 137 E
AUDI      6E 903 137 K
MERCEDES-BENZ      001 993 18 96
MERCEDES-BENZ      003 993 72 96
MERCEDES-BENZ      015 997 25 92
MERCEDES-BENZ      A001 993 18 96
MERCEDES-BENZ      A003 993 72 96
MERCEDES-BENZ      A015 997 25 92
OPEL      096628779
OPEL      48 03 451
OPEL      96628779
SKODA      059 903 137 H
SKODA      59 903 137 H
VOLKSWAGEN      059 903 137 H
VOLKSWAGEN      06E 903 137 AC
VOLKSWAGEN      06E 903 137 E
VOLKSWAGEN      06E 903 137 K
VOLKSWAGEN      59 903 137 H
VOLKSWAGEN      6E 903 137 AC
VOLKSWAGEN      6E 903 137 E
VOLKSWAGEN      6E 903 137 K
CHEVROLET      96628779

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 9022 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.