Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 30 92 9412 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 30 92 9412 SWAG Autoteile GmbH

30 92 9412 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 92 9412

Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,46
nr EAN 4044688294128

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 30 92 9412 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: AUDI A3, A4 B5, A6 C4, A6 C5, A8 D2, ALLROAD C5, SEAT ALHAMBRA, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV, PASSAT B5, SHARAN 1.8-4.2 03.94-12.10
numery OEM:
AUDI      058 905 105
AUDI      077 905 104
AUDI      58 905 105
AUDI      77 905 104
SEAT      058 905 105
SEAT      58 905 105
SKODA      058 905 105
SKODA      58 905 105
VOLKSWAGEN      058 905 101
VOLKSWAGEN      058 905 105
VOLKSWAGEN      077 905 104
VOLKSWAGEN      58 905 101
VOLKSWAGEN      58 905 105
VOLKSWAGEN      77 905 104

Zastosowanie Cewka zapłonowa 30 92 9412 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.