Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 30 93 3906 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 30 93 3906 SWAG Autoteile GmbH

30 93 3906 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

30 93 3906

Długość [mm] 365
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,64
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688569318

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 30 93 3906 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 365mm) pasuje do: VW CORRADO, GOLF III, PASSAT B3/B4, VENTO 1.4-Electric 08.91-12.99
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1H0 422 803 B
VOLKSWAGEN      1H0 422 803 B SK
VOLKSWAGEN      1H0 422 803 C
VOLKSWAGEN      1H0 422 803 C SK
VOLKSWAGEN      1H0 422 804 B
VOLKSWAGEN      1H0 422 804 B SK
VOLKSWAGEN      1H0 422 804 C
VOLKSWAGEN      1H0 422 804 C SK
VOLKSWAGEN      1H0 422 810 B

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 30 93 3906 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 30 93 3906 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.