Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 30 93 6177 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 30 93 6177 SWAG Autoteile GmbH

30 93 6177 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 93 6177

Ilość połączeń 5
Ciężar [kg] 1,63
dla numeru OE 078 905 104 A
nr EAN 4044688361776

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 30 93 6177 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, A8 D2; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 2.4/2.8 03.94-03.08
numery OEM:
AUDI      078 905 104
AUDI      078 905 104 A
AUDI      78 905 104
AUDI      78 905 104 A
SKODA      078 905 104
SKODA      078 905 104 A
SKODA      78 905 104
SKODA      78 905 104 A
VOLKSWAGEN      078 905 104
VOLKSWAGEN      078 905 104 A
VOLKSWAGEN      78 905 104
VOLKSWAGEN      78 905 104 A

Zastosowanie Cewka zapłonowa 30 93 6177 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.