Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 30 93 7066 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 30 93 7066 SWAG Autoteile GmbH

30 93 7066 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

30 93 7066

Długość [mm] 368
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M22 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,71
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688573582

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 30 93 7066 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 368mm, z przeciwnakrętką) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, CORDOBA VARIO/KOMBI, IBIZA II, TOLEDO I; VW GOLF II, JETTA I 1.0-2.0 08.78-12.02
numery OEM:
SEAT      191 419 803
SEAT      191 419 803 A
SEAT      191 419 803 A SK
SEAT      191 419 803 SK
SEAT      191 419 804
SEAT      191 419 804 A
SEAT      191 419 804 A SK
SEAT      191 419 804 SK
SEAT      191 419 810
SEAT      191 419 810 A
VOLKSWAGEN      191 419 803
VOLKSWAGEN      191 419 803 A
VOLKSWAGEN      191 419 803 A SK
VOLKSWAGEN      191 419 803 SK
VOLKSWAGEN      191 419 804
VOLKSWAGEN      191 419 804 A
VOLKSWAGEN      191 419 804 A SK
VOLKSWAGEN      191 419 804 SK
VOLKSWAGEN      191 419 810
VOLKSWAGEN      191 419 810 A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 30 93 7066 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 30 93 7066 SWAG Autoteile GmbH:

2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.