Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 30 93 7651 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 30 93 7651 SWAG Autoteile GmbH

30 93 7651 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

6DPK1317, 6DPK1318, 6DPK1319, 6DPK1320, 6DPK1321, 6DPK1322, 6DPK1323

numer części:

30 93 7651

Długość [mm] 1320
jednostronny/dwustronny dwustronny
Ciężar [kg] 0,188
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688574206

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 30 93 7651 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      066 145 933 J
AUDI      22145933G
AUDI      66 145 933 J
FORD      1 111 241
FORD      1 111 242
SEAT      022 145 933 G
SEAT      066 145 933 J
SEAT      22 145 933 G
SEAT      66 145 933 J
VOLKSWAGEN      066 145 933 J
VOLKSWAGEN      22145933G
VOLKSWAGEN      66 145 933 J
FORD USA      YM216C301CA

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 30 93 7651 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.