Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 32 90 2217 swag autoteile gmbh

Cylinderek hamulcowy 32 90 2217 SWAG Autoteile GmbH

32 90 2217 Cylinderek hamulcowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

32 90 2217

Średnica wewnętrzna [mm] 17,46
Materiał Żeliwo szare
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,25
nr EAN 4044688541963

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 32 90 2217 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      311 611 051 A
AUDI      331 611 051 A
AUDI      331 611 051 AS
AUDI      331 611 053
AUDI      331 611 053 A
AUDI      331 698 261 A
AUDI      331 698 261 C
SEAT      311 611 051 A
SEAT      331 611 051 A
SEAT      331 611 051 AS
SEAT      331 611 053
SEAT      331 611 053 A
VOLKSWAGEN      311 611 051 A
VOLKSWAGEN      331 611 051 A
VOLKSWAGEN      331 611 051 AS
VOLKSWAGEN      331 611 053
VOLKSWAGEN      331 611 053 A
VOLKSWAGEN      331 698 261 A
VOLKSWAGEN      331 698 261 C

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 32 90 2217 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.