Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 32 91 7908 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 32 91 7908 SWAG Autoteile GmbH

32 91 7908 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

32 91 7908

Temperatura otwarcia [°c] 80
Ciężar [kg] 0,064
dla numeru OE 044 121 113
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688547415

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 32 91 7908 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      040 121 113 S
AUDI      044 121 113
AUDI      044 121 113 S
AUDI      068 121 113 HS
AUDI      40 121 113 S
AUDI      44 121 113
AUDI      44 121 113 S
AUDI      68 121 113 HS
SKODA      040 121 113 S
SKODA      044 121 113
SKODA      044 121 113 S
SKODA      068 121 113 HS
SKODA      40 121 113 S
SKODA      44 121 113
SKODA      44 121 113 S
SKODA      68 121 113 HS
VOLKSWAGEN      040 121 113 S
VOLKSWAGEN      044 121 113
VOLKSWAGEN      044 121 113 S
VOLKSWAGEN      068 121 113 HS
VOLKSWAGEN      40 121 113 S
VOLKSWAGEN      44 121 113
VOLKSWAGEN      44 121 113 S
VOLKSWAGEN      68 121 113 HS

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 32 91 7908 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.