Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 40 72 0007 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 72 0007 SWAG Autoteile GmbH

40 72 0007 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

40 72 0007

parzyste numery artykułów 40 72 0006
Długość [mm] 429
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,5
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 1,130
nr EAN 4044688026330

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 72 0007 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L (dł.: 429mm) pasuje do: DAEWOO CIELO, CIELO LOAD RUNNER, ESPERO, LANOS, NEXIA, OPEL ASCONA C, KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI 1.2-2.0 09.81-
numery OEM:
OPEL      03 22 125
OPEL      3 22 125
VAUXHALL      090125119
VAUXHALL      090125567
VAUXHALL      90125119
VAUXHALL      90125567
CHEVROLET      07848281
DAEWOO      07848281
DAEWOO      7848281
zamienniki:
41-0189
KAGER
46806
brak
SPIDAN
240202
brak
A.B.S.
QR2320S
brak
QUINTON
5033620
brak
NK
19015003626
brak
SBS
19015033620
brak
SBS
V40-0492
brak
VAICO
V40-0493
brak
VAICO
FL699-C
brak
KAWE
103-0D-D02L
brak
ASHIKA
29-16 031 0000
brak
MEYLE Products
8500 24152
brak
KAWE

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 72 0007 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 40 72 0007 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.