Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 40 93 7257 swag autoteile gmbh

Filtr oleju 40 93 7257 SWAG Autoteile GmbH

40 93 7257 Filtr oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

40 93 7257

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4044688573094

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 40 93 7257 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      71744410
FIAT      71744410
OPEL      06 50 155
OPEL      06 50 172
OPEL      06 50 173
OPEL      095526685
OPEL      095526686
OPEL      56 50 359
OPEL      6 50 155
OPEL      6 50 172
OPEL      6 50 173
OPEL      95526685
OPEL      95526686
SAAB      93 185 674
VAUXHALL      055584685
VAUXHALL      055594651
VAUXHALL      055594652
VAUXHALL      093185674
VAUXHALL      095526685
VAUXHALL      095526686
VAUXHALL      55584685
VAUXHALL      55594651
VAUXHALL      55594652
VAUXHALL      93185674
VAUXHALL      95526685
VAUXHALL      95526686
CHEVROLET      55594651
CHEVROLET      93185674

Zastosowanie Filtr oleju 40 93 7257 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.