Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Seat LEON Sportstourer (KL8) 1.5 TSI (2020.03-???) 150km » 50 72 0029 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Seat Leon Sportstourer (kl8) 1.5 Tsi (2020.03-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50 72 0029 SWAG Autoteile GmbH

50 72 0029 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
52.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

50 72 0029

Status produktu: Normalny
Długość [mm]395
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M16 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]0,460
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
nr EAN4044688508348

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50 72 0029 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 395mm) pasuje do: FORD TRANSIT 1.6/2.0/2.5D 09.85-09.92
numery OEM:
FORD      6 154 165
FORD      6 156 463
FORD USA      86VB3L519AD

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50 72 0029 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50 72 0029 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.