Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 50 92 7227 swag autoteile gmbh

Czujnik, prędkość obrotowa koła 50 92 7227 SWAG Autoteile GmbH

50 92 7227 Czujnik, prędkość obrotowa koła SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

50 92 7227

Długość [mm] 800
średnica zewnętrzna [mm] 15,0
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,090
nr EAN 4044688522023

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 50 92 7227 SWAG Autoteile GmbH

CZUJNIK ABS SWAG 50927227 MAZDA 121/FORD
numery OEM:
FORD      1 021 861
FORD      1 089 128
MAZDA      1E00-43-701
MAZDA      1E00-43-701A
MAZDA      1E00-43-701B
FORD USA      1012393
FORD USA      96FB2B372BD
FORD USA      96FB2B372BE

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 50 92 7227 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.