Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » GBS1600 trw

Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS1600 TRW

GBS1600 Czujnik, prędkość obrotowa koła TRW
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

GBS1600

producent:

TRW

Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Długość [mm] 930
nr EAN 3322937734818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS1600 TRW

Czujnik ABS przód L/P pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, PUMA; MAZDA 121 III 1.25-1.8D 08.95-08.03
numery OEM:
FORD      1012393
FORD      1021861
FORD      1089128
FORD      96FB-2B372-BD
FORD      96FB-2B372-BE
MAZDA      1E0043701
MAZDA      1E0043701A
MAZDA      1E0043701B

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS1600 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS1600 TRW:

2021-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.