Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 55 93 4851 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 55 93 4851 SWAG Autoteile GmbH

55 93 4851 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

55 93 4851

Temperatura otwarcia [°c] 90
Ilość połączeń 2
Materiał Odlew aluminiowy
Ciężar [kg] 0,36
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Rodzaj korpusu z obudową
dla numeru OE 31293698
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688348517

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 55 93 4851 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (90°C, w obudowie, z czujnikiem) pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, S60 I, S80 I, V50, V70 II, XC70 I, XC90 I 2.0-2.5 11.99-12.14
numery OEM:
VOLVO      30637216
VOLVO      30637243
VOLVO      30650023
VOLVO      30650469
VOLVO      30777476
VOLVO      31219205
VOLVO      31293698
VOLVO      31293700

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 55 93 4851 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.