Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 352048491000 magneti marelli

Termostat układu chłodzenia 352048491000 MAGNETI MARELLI

352048491000 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

48491

numer części:

352048491000

producent:

MAGNETI MARELLI

Średnica 1 [mm] 41
Średnica 2 [mm] 25
Temperatura otwarcia [°c] 91
nr EAN 8001063813455

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352048491000 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
VOLVO      274217
VOLVO      30637216
VOLVO      30637217
VOLVO      30637243
VOLVO      30650022
VOLVO      30650023
VOLVO      30650469
VOLVO      30777475
VOLVO      30777476
VOLVO      31219205
VOLVO      31293698
VOLVO      31293699
VOLVO      31293700
VOLVO      86202591
VOLVO      86203288
VOLVO      8636571

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352048491000 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352048491000 MAGNETI MARELLI:

2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
2021-11-14
 5/5
polecam
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-23
 5/5
Działa ok

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.