Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 60 92 8852 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 60 92 8852 SWAG Autoteile GmbH

60 92 8852 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1096, 5PK1097, 5PK1098, 5PK1099, 5PK1100, 5PK1101, 5PK1102, 5PK1103, 5PK1104, 5PK1105

numer części:

60 92 8852

Długość [mm] 1100
Ciężar [kg] 0,094
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688557179

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 60 92 8852 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      60513478
ALFA ROMEO      60513579
ALFA ROMEO      71739622
ALFA ROMEO      71749437
ALFA ROMEO      7718418
AUDI      079 903 137 E
AUDI      79 903 137 E
AUDI      GC079903137A
CITROËN      6453.CV
CITROËN      6453.FK
CITROËN      6453.NX
CITROËN      6453.TZ
FIAT      500344281
FIAT      60513478
FIAT      60513579
FIAT      71739622
FIAT      71739927
FIAT      71749437
FIAT      71753866
FIAT      7718418
FIAT      99462544
LANCIA      60513478
LANCIA      60513579
LANCIA      717369622
LANCIA      71749437
LANCIA      7718418
PEUGEOT      6453.CT
PEUGEOT      6453.FJ
PEUGEOT      6453.NY
PEUGEOT      6453.TZ
RENAULT      77 00 107 494
RENAULT      80 00 061 673

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 60 92 8852 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.