Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mazda CX-30 (DM) SKYACTIV-G M Hybrid AWD (DMEW, DMFW) (2020.01-???) 150km » 70 71 0029 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Mazda Cx-30 (dm) Skyactiv-g M Hybrid Awd (dmew, Dmfw) (2020.01-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 70 71 0029 SWAG Autoteile GmbH

70 71 0029 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SWAG Autoteile GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

70 71 0029

Status produktu: Normalny
Gwint zewn. [mm]M10 x 1,25
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]0,348
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
nr EAN4044688511645

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 70 71 0029 SWAG Autoteile GmbH

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: FIAT BARCHETTA, GRANDE PUNTO, PUNTO, PUNTO/HATCHBACK, LANCIA Y 1.1-1.9D 09.93-12.15
numery OEM:
FIAT      7702035
FIAT      7752285
FIAT      9946949
LANCIA      7752285
LANCIA      9946949

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 70 71 0029 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 70 71 0029 SWAG Autoteile GmbH:

2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.