Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 70 92 2697 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 70 92 2697 SWAG Autoteile GmbH

70 92 2697 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

70 92 2697

Cewka zapłonowa 4-elektrodowa
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 1,180
dla numeru OE 46472440
nr EAN 4044688226976

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 70 92 2697 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: FIAT BRAVA, BRAVO I, DOBLO, DOBLO/MINIVAN, MAREA, MULTIPLA, PALIO, SIENA; LANCIA DEDRA, DELTA II, LYBRA 1.6/1.6ALK/1.6CNG 10.95-
numery OEM:
FIAT      46446039
FIAT      46472440
FIAT      46480361
LANCIA      46446039
LANCIA      46472440
LANCIA      46480361

Zastosowanie Cewka zapłonowa 70 92 2697 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.