Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 70 92 6366 swag autoteile gmbh

Filtr oleju 70 92 6366 SWAG Autoteile GmbH

70 92 6366 Filtr oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

70 92 6366

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4044688263667

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 70 92 6366 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      71765460
ALFA ROMEO      71769641
ALFA ROMEO      73500049
CHRYSLER      0073500049
CHRYSLER      73500049
CITROËN      16 163 156 80
FIAT      55245952
FIAT      6000626333
FIAT      71765460
FIAT      71769641
FIAT      71773176
FIAT      73500049
FORD      1 565 248
LANCIA      71765460
LANCIA      71769641
LANCIA      73500049
OPEL      06 50 190
OPEL      06 50 206
OPEL      095525300
OPEL      56 50 342
OPEL      6 50 190
OPEL      6 50 206
OPEL      95525300
PEUGEOT      16 163 156 80
SUBARU      1651185E00
SUZUKI      16511-85E00
SUZUKI      16511-85E00-000
VAUXHALL      055245952
VAUXHALL      055599959
VAUXHALL      093177787
VAUXHALL      093196157
VAUXHALL      095516104
VAUXHALL      095525300
VAUXHALL      55245952
VAUXHALL      55599959
VAUXHALL      93177787
VAUXHALL      93196157
VAUXHALL      95516104
VAUXHALL      95525300
FORD USA      9S516731C1A
JEEP      68094002AA
JEEP      68102241AA
JEEP      73500049
JEEP      K68094002AA
JEEP      K68102241AA

Zastosowanie Filtr oleju 70 92 6366 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.