Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 70 92 8856 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 70 92 8856 SWAG Autoteile GmbH

70 92 8856 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
24.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1142, 5PK1143, 5PK1144, 5PK1145, 5PK1146, 5PK1147, 5PK1148, 5PK1149

numer części:

70 92 8856

Długość [mm] 1145
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,097
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688560179

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 70 92 8856 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      46820378
ALFA ROMEO      46820379
ALFA ROMEO      55191970
ALFA ROMEO      55193795
ALFA ROMEO      55232449
ALFA ROMEO      55232450
ALFA ROMEO      71732350
FIAT      46820378
FIAT      46820379
FIAT      55191970
FIAT      55193795
FIAT      55232449
FIAT      55232450
FIAT      55249821
FIAT      71732350
LANCIA      46820378
LANCIA      46820379
LANCIA      55191970
LANCIA      55193795
LANCIA      55232449
LANCIA      55232450
LANCIA      71732350
OPEL      13 40 041

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 70 92 8856 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.