Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 81 92 8748 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8748 SWAG Autoteile GmbH

81 92 8748 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

3PK757, 3PK758, 3PK759, 3PK760, 3PK761, 3PK762, 3PK763, 3PK764, 3PK765, 3PK766, 3PK767

numer części:

81 92 8748

Długość [mm] 763
Ciężar [kg] 0,039
Ilość żeber 3
nr EAN 4044688556592

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8748 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
FORD      2 383 422
MAZDA      F201-18-381
MAZDA      F201-18-381A
MAZDA      F201-18-381A9C
MAZDA      F201-18-381A9F
MAZDA      F201-18-381X
MAZDA      F201-18381A8C
MAZDA      F262-18-381
MAZDA      F262-18-381A
MAZDA      F262-18-381X
ROVER      FDU1817EVA
TOYOTA      90080-91054
TOYOTA      90080-91079
TOYOTA      90080-91089
TOYOTA      90916-02177
TOYOTA      90916-02205
TOYOTA      90916-02206
TOYOTA      90916-02317
TOYOTA      90916-02318
TOYOTA      99363-30760
TOYOTA      99363-50760
TOYOTA      99363-60750
TOYOTA      99363-70760
TOYOTA      99363-80750
TOYOTA      993630076083
TOYOTA      99363207608P
KIA      0K954-18-381
KIA      oK954-18-381

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8748 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.